27. července 2017

Lehký, zdravý oběd

Dnes jen malá bleskovka.
Již delší dobu se u nás doma jí zdravěji.
Objevujeme nové chutě i suroviny a dělá nám to opravdu dobře.
Takže malinká inspirace:






JÁHLY S CIBULÍ, PÓRKEM A BROKOLICÍ

Jáhly uvařte podle návodu.
Podávala jsem je se směsí lehce osmažené cibule, pórku a brokolice.
Cibuli osolím na konci smažení, udělá to s jídlem divy.
Brokolici jsem nijak nepředvařovala, hodila jsem ji k cibuli a pórku a malinko podlila a podusila, 
ale nerozvařit! Když se nechá trochu křupavá, je moc dobrá.
Na závěr jen dochutit  lahůdkovým droždím a dosolit dle vaší ctěné chuti.

Lahůdkové droždí je výborný pomocník v kuchyni - ochutí a zvýrazní chuť jídla. 
jedná se o přirozeně bezlepkovou potravinu připomínající chutí i vůní parmezán. 
Lahůdkové droždí je deaktivované, nedá se tedy použít na kynutí.
Výborně dochutí pomazánky, omáčky, rizota, pesta.
Já jím často dochucuji dušené zeleninové směsi a polévky.

Nebudu sem vypisovat všechny super prospěšné vlastosti tohoto droždí, 
kdo bude chtít, 
snadno si vše dohledá.
Já ho používám opravdu ráda a vřele ho doporučuji všem, co ho neznají.


Tady se rýsuje možnost nového štítku s názvem "doporučuji",
ale ráda bych ho pojmenovala nějak osobitě. 
Pokud máte někdo nějaký skvělý nápad, sem s ním, budu vám vděčná, nějak mě nic nenapadá.



A na závěr trochu z mé oblíbené nebeské lékárny   :-)







Mějte se báječně a udělejte si dnes nějakou radost, Klárka.










18 komentářů:

  1. Lahůdkovým droždím jsem nepolíbená,ale třeba je už čas zkusit;).
    Co se týče štítku-viděla bych to-Odzkoušeno,funguje...:).
    A nebeské divadlo?-není lepší...
    Ať jsou tvoje další dny čím dál tím hezčí.H.

    OdpovědětVymazat
  2. Kláro, lahůdkové droždí neznám a ani jsem o tom neslyšela. A název pro vaši novou rubriku doporučuji : ODZKOUŠENO
    Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za nápad s názvem rubriky a droždí určitě vyzkoušejte :-)
      Přeji hezké dny.

      Vymazat
  3. Také Klárko neznám lahůdkové droždí, takže zase jsem o něco chytřejší a třeba jej také někdy vyzkouším. Citát Johna Lenona je výstižný, život je krásný a díky za něj!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak, vidět ty krásné věci a posilovat je v sobě je šance.
      Hezké dny přeji.

      Vymazat
  4. Ahojky, lahůdkové droždí také ráda používám, je moc dobré.
    Měj se fajn, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Martinko, tak to jsi zatím první, kdo tohle droždí používá. Super!
      Měj se moc hezky.

      Vymazat
  5. Lahůdkové droždí mi nesmí již chybět v kuchyni, je naprosto úžasné a moc ráda ho používám. Já k němu došla díky Kuchařce ze Svatojánu ::o)).
    Nejdříve jsem si myslela Klárko, že to máš kuskus. Miluji tahle lehká jídla a v létě při čerstvé zelenině si je opravdu užívám.
    A rubrika - Co mám ráda v kuchyni nebo Znáte? nebo 100+1 tipů nebo Pošli to dál...
    Měj prima dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  6. Klárko, rovněž lahůdkové droždí slyším prvně, kouknu v obchodech, kde ho uvidím..... Taky jsem si myslela, že je to kuskus :-). rubrika by se mohla jmenovat Vychytávky Klárky :-), měj krásný večer. Dana

    OdpovědětVymazat
  7. Já patří k té (zatím) většině, co lahůdkové droždí nikdy nevyzkoušela. Ostatně já zatím nevyzkoušela ani ty jáhly. Nějak k nim nemám důvěru - ani nevím proč.
    Jestli ta doporučení mají být z kuchyně, tak mne napadá "Co mi chutnalo"
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
  8. Lahůdkové droždí je pro mne novinka. Moje mamka si vařívala jáhlovou kaši. Já jsem je do našeho jídelníčku kdysi občas taky zařadila, ale už dlouho ne. Budu to muset napravit. Tvůj recept je lákavý.
    Fotky z nebeské lékárny jsou krásné.
    Klidný den, Klárko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Tyhle ,,rychlovky" mám nejraději. Jáhly vařím na spoustu způsobů, i na sladko a lahůdkové droždí je prostě lahůdka:-).
    Fotky máš Klárko jako vždy překrásné a zdravé menu moc chválím:-).
    Pěkný den
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  10. Lahůdkové droždí neznám, na dochucování používám sypkou zeleninovou směs Alnatura z DM, ale občas si říkám, že by to chtělo něco jiného, díky za typ. Taky se snažíme jíst jinak a objevujeme nové chutě. Krásný den Klárko, D.

    OdpovědětVymazat
  11. Oběd vypadá skvěle, ráda se nechám inspirovat!
    Děkuji, Klárko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Máme doma leccos, ale lahůdkové droždí ještě ne ;-) píšu si do nákupního seznamu.... u nás máme rádi jáhloto s chřestem, ale teď už je po sezoně.... Měj se hezky a díky za tip, Eva

    OdpovědětVymazat
  13. To úplně zírám, nikdy jsem o lahůdkovém droždí neslyšela. Mrknu se po něm a moc ráda recept vyzkouším. Eloorka

    OdpovědětVymazat