31. března 2015

Aprílové počasí

    No to si někdo dělá legraci, že? Moje duše už od Vánoc pěje o jaru a nedá mi pokoj, dokud se ho nedočká a teď tohle!!!!! Zima, vítr, sníh, déšť, bouřka...... a v nejvyšším bodě zoufalství mi moje drahá, nejdražší polovička klidně řekne: "A cos čekala?" Má jediné štěstí, že ho i po letech miluju a tak tuto opovážlivost přežil. Do ničeho se mi nechce (sice tu mám práce tak pro bandu Ukrajinců), je mi pořád zima a snad jediné k čemu jsem svolná je : schoulit se do huňaté deky, zapálit tak dvacet svíček (i kvůli pocitu tepla) a pomalu slastně usínat. Před spánkem medvěda mě může uchránit jen fakt, že se mi stal, pozor, milí čtenáři, skutečný zázrak.
   Za dob dávno minulých, myslím totalitu a svoje dětství, jsem doma v naší obrovské knihovně objevila knížku jménem Ariel ( prosím neplést s novodobým kapitalistickým pracím zázrakem). Dodnes si pamatuji, jak mě pohltila, ale vzhledem k věku a nedostatku trpělivosti jsem ji tenkrát nedočetla. No a znáte to.... dospívání, stěhování, odchod z domu. A kniha fuč. Celá ta dlouhá léta na ní vzpomínám 
(zní to, jako by mi bylo nejmíň 100, ale to opravdu ne, jen se to zdá jako by to bylo v nějakem minulém životě). Občas jsem o ní dokonce mluvila před rodinou, sháněla ji v hlubinách internetu a vzpomínku zase zasunula do šuplíku paměti, odkud, mrška jedna, minulou neděli odpoledne při mém poctivém nicnedělání ( po náročné sobotě), vyplula. V poloze ležmo s tabletem na hrudi jsem zlehka mrkla a našla zmínku o knize v jisté databázi knih, přečetla obsah, vybavila si matné útržky a protože jsem fakt odmítala cokoli dělat, měla jsem čas a hledala a hledala a hledala a hledala.....
    A našla!!!! Našla jsem jakési sdružení antikvariátů, v nich v různých koutech naší malé vlasti asi 10 exemplářů a přemýšlela koho budu uplácet, aby mi knihu kdesi daleko zakoupil, když tu najednou na mě z displeje kouká symbol nákupního košíku. Chvíli jsem vzpomínala, co jsem ten den jedla, a že toho bylo poměrně dost, jakože jestli nemám halucinace a tak. Ale realita možnosti zakoupit vysněnou knihu za pouhopouhých 40,-Kč s poštovným "pouhopouhých" 120,-Kč mě zachvátila pocitem totálního blaha a zázraku v jednom.
    Teď by se hodila dramatická pauza.....abyste pochopili moji mega radost....
V neděli odpoledne objednáno, v úterý dopoledne doma..... omšelá, zažloutlá, mírně páchnouci, ale MOJE!!!!!!!!!!!!
    Zázrak vás může zkrátka potkat kdykoli a kdekoli a zejména, když ho vůbec nečekáte. Někam nahoru veliké díky.
    A vám všem přeji nějaký ten zázrak, třeba už dnes, třeba zítra.... a až vás bací do nosu, dejte mi, prosím vědět, sdílená radost se zkrátka násobí.
                                   Děkuji, Klárka





4 komentáře:

  1. Klárko tak to je hezký zázrak a pak, že se nedějí :o). Krásně jsi při odpočinku vypátrala co jsi hledala, no není to bezvadné ? A jak jukám, je to nějaké sci-fi ? Teda mně už z toho větru venku začíná bušit v hlavě, jdu si uvařit čaj, snad to bude lepší...Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za krásný komentář a přeji krásný den snad už bez větru, Klárka.

      Vymazat
  2. Já taky čekám na jaro, jako na smilování, mám pocit, že zima snad nekončí..A bacha, zázraky se dějí...Pa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, zázraky se dějí. Hezké snad už jarní dny, Klárka.

      Vymazat